Through the lense of Bluedynno

By: Wan Mohd Faizal Wan Zainus

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
View complete fotopage

Saturday, 31-Dec-2005 00:00 Email | Share | Bookmark
Trip to Cameron Highland

Pada 29 Dec 05 lepas
aku...
Ija, Farra & mak mentua aku
pegi ke Cameron Highland
Lepak kat hotel ni, RM65 je
Malam tu bawak Farra
beli nugget kat Marry Brown
Pastu baru pegi dinner
and beli mainan Farra kat pasar malam
Malam tido awal sebab takde apa2 nak buat
Esoknya
lepas breakfast
bawak diorang pegi Cameron Valley
tempat aku pegi dulu
Tapi kali ni giliran Ija, Farra
and mak mentua aku plak
posing ambik gambor
Ni malaon mana ntah pegi sagat kereta aku...
Then pegi strawberry farm
untuk aktiviti self plucking
buah strawberry...
Next location
tak lain tak bukan
Boh Tea Centre Sungai Palas
yang aku tak sempat pegi itu hari
View kat sini memang canti
cuma cuaca tak sejuk sangat
Kat sini boleh pegi
kilang buat teh Boh
yang beroperasi sejak 1935
Mula2 teh yang dah kering akan digelek
dengan mesin ni
Pastu proses fermentasi atau pengoksidaan
Then daun yang dah difermentasi
akan dikeringkan dalam relau ni
Seterusnya teh akan diasingkan mengikut gred
Yang dalam tong hitam teh Cameronian, dalam besen merah teh Boh
Yang ni pulak untuk teh tarik
Begitulah kawan2 cara2 teh dibuat
Lepas minum teh kitorang pun balik dengan gembiranya


View complete fotopage


© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net